Commerciële radiozenders 2018!

Minister van Media Sven Gatz heeft vier nieuwe commerciële radiozenders erkend. Het gaat om zogenaamde netwerkradio’s, radio’s met een voornamelijk stedelijke dekking.

Volgende kandidaten krijgen een erkenning:

Indicatie-van-het-theoretisch-ontvangstgebied-van-netwerkradio-1

S-Radio (SBS Media) wordt een zender voor een algemeen publiek. Deze zender zal 24 uur per dag, zeven op zeven dagen uitzenden. Muziek wordt afgewisseld met nieuws, informatie en entertainment. S-Radio wil sterk inzetten op interactiviteit met de luisteraars en zal een ruim aanbod van allerlei muzikale genres uitzenden.

Indicatie-van-het-theoretisch-ontvangstgebied-van-netwerkradio-2

VBRO (Vrije Brugse Radio Omroep) zal zich onderscheiden als een radio met een Nederlandstalig en Vlaams profiel. VBRO heeft de ambitie om Vlaamse artiesten en in het bijzonder Vlaamse populaire muziek een volwaardige plaats te bezorgen in het muzikale cultuurlandschap. De zender brengt ook programma’s met aandacht voor: (straat)theater, kunst, musical, cabaret, stand-up-comedy, film, literatuur, … VBRO wil dicht bij de luisteraars staan en initiatieven nemen gericht op gemeenschapsvorming.

Indicatie-van-het-theoretisch-ontvangstgebied-van-netwerkradio-3

HIT! (CFM) wordt een zender die zich richt naar een voornamelijk vrouwelijke publiek. Vrouwelijke rolmodellen zullen bij HIT! sterk aan bod komen. De zender richt zich op de leefwereld en interesses van actieve (stedelijke) vrouwen en hun gezinnen. HIT! zal samenwerken met toonaangevende magazines als Flair.

Indicatie-van-het-theoretisch-ontvangstgebied-van-netwerkradio-4

Stadsradio Vlaanderen (BG-Consulting) wil de brug slaan tussen de lokale radio en de landelijke. Een eigen nieuwsdienst zal sterk inzetten op lokale invalshoeken in het ontvangstgebied, met bijvoorbeeld niet alleen algemene journaals maar ook elk uur provinciaal en stedelijk nieuws. De zender wil zich ook laten opmerken met live-uitzendingen en als organisator van evenementen.

(Bron/indicaties: svengatz.prezly.com)
(persbericht).

Geef een reactie